Obozy bez telefonów w Jantarze – pytania i odpowiedzi [Q&A]
Smartfony są super – jednak od czasu to czasu one także zasługują na wakacje. Dlatego w tym roku w Jantarze zapraszamy na obozy bez telefonów. Uczestnicy Bandy Wiewióry będą mieli do nich ograniczony dostęp, by w pełni móc oddać się letnim atrakcjom – a będzie ich naprawdę sporo!
Wiemy jednak, że ta forma podejścia do telefonów na obozach może budzić wiele pytań, dlatego postanowiliśmy odpowiedzieć na najważniejsze z nich. Sprawdźcie nasze Q&A o obozach bez telefonów!
Co to znaczy "Obozy bez telefonu"?
Podczas naszych tegorocznych obozów w Jantarze wprowadzamy odpoczynek od telefonów. Zachęcamy, by telefony dzieci pozostały w domu. Ale bez obaw, kontakt z uczestnikami będzie możliwy przez specjalnie przygotowaną linię, służącą tylko do rozmów z rodziną/opiekunami w określonych godzinach.
Jeśli jednak rodzice woleliby, by dziecko miało możliwość porozmawiania ze swojego telefonu, nic nie stoi na przeszkodzie. Urządzenia będą zbierane od uczestników pierwszego dnia obozu i wydawane im w konkretnych godzinach. Komórki będą wydawane tylko na prośbę dzieci.
Czy uczestnik powinien wziąć swój telefon?
Zachęcamy, by telefony dzieci zostały w domu. Jeśli jednak rodzice zdecydują, by uczestnik wziął swoją komórkę, wymagamy, by była ona dobrze oznaczona, opisana imieniem i nazwiskiem dziecka oraz by posiadała dobrą baterię, która nie rozładuje się za szybko.
W razie czego zadbajmy jednak, żeby dziecko znało kod PIN do telefonu, w razie gdyby się wyłączył.
Co, kiedy dziecko nie ma swojego telefonu?
W tym roku zachęcamy uczestników, by w ogóle nie brali swoich telefonów do Jantaru – jego brak nie jest problemem. Do kontaktu z rodzicami zostanie przygotowana specjalna linia telefoniczna. Pamiętać jednak należy, że rozmowy nie mogą być za długie, aby każde dziecko mogło skorzystać z połączenia.
Na początku turnusu przekażemy informację, pod jakim numerem i w jakich godzinach można skontaktować się z uczestnikami. Przypominamy, że kierownik ośrodka będzie niezmiennie dostępny cały czas.
Co, kiedy dziecko ma swój telefon?
Jeśli rodzice zdecydują, żeby uczestnik jechał ze swoim telefonem, wymagamy by był on podpisany i posiadał dobrą baterię, która nie rozładuje się za szybko. W razie potrzeby warto, by dziecko znało swój kod PIN, który odblokuje telefon po wyłączeniu.
Wszystkie telefony uczestników zostaną zabrane do depozytu i w konkretnych godzinach wydawane dzieciom na ich prośbę 2 razy dziennie – 45 minut podczas ciszy poobiedniej i 30 minut w czasie przygotowania do snu, po wieczornych zajęciach.
Gdzie będą przechowywane telefony dzieci?
Telefony będą zabierane do depozytu pierwszego dnia obozu – podobnie jak leki czy pieniądze. Urządzenia będą zamykane w kasetkach, stąd prośba o ich podpisanie.
W jakich godzinach będzie można skontaktować się z uczestnikami?
Na początku turnusu przekażemy Państwu informację, w jakich godzinach można skontaktować się z dzieckiem. Przypominamy, że kierownik ośrodka będzie dla Państwa dostępny cały czas.
Ile czasu dzieci będą korzystały z telefonów?
Wszystkie telefony uczestników zostaną zabrane do depozytu i w konkretnych godzinach wydawane dzieciom na ich prośbę 2 razy dziennie – 45 minut podczas ciszy poobiedniej i 30 minut w czasie przygotowania do snu, po wieczornych zajęciach.. Czyli łącznie na maksymalnie 1 godzinę i 15 minut dziennie.
Co z innymi obozami?
Obozy bez telefonów wprowadzamy jedynie na obozach dziecięcych w Jantarze, czyli na cyklu Banda Wiewióry.
W innych ośrodkach, zarówno dziecięcych i młodzieżowych, zasady korzystania z telefonów pozostają bez zmian: zachęcamy uczestników, by ich urządzenia na czas zajęć zostały w pokojach, jednak nie zabieramy im telefonów. Wyjątkiem jest sytuacja, w której rodzic bezpośrednio poprosi kierownika o zabranie uczestnikowi komórki.
Jeśli nasunęły się Wam dodatkowe pytania, na które nie ma tu odpowiedzi, służymy pomocą! Nasze biuro obsługi klienta jest dla Was czynne od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00-17:00 pod numerem (+48) 58 344 22 12.